Zafra => Villafranca de los Barros 19,2km - Reisverslag uit Villafranca de los Barros, Spanje van Fred Meijer - WaarBenJij.nu Zafra => Villafranca de los Barros 19,2km - Reisverslag uit Villafranca de los Barros, Spanje van Fred Meijer - WaarBenJij.nu

Zafra => Villafranca de los Barros 19,2km

Blijf op de hoogte en volg Fred

12 Mei 2016 | Spanje, Villafranca de los Barros

Welgeteld drie pelgrims hebben in Zafra overnacht. Een albergue waar makkelijk 25 mensen kunnen verblijven. Zo rustig wordt het op de camino. Spanjaarden gaan massaal naar huis, komen terug als het weer verbeterd. Het is de laatste dagen hondenweer geweest. Nou, een hond laat je nog niet buiten. Toch gaan we vandaag verder na Villafranca de los Barros. De buien worden minder. We zijn alleen nog uitgerust met de paraplu. Zelfs na een kilometer of vijf komt een waterige zon vanachter de wolken. Alles wordt opgeborgen en vesten gaan uit, de warmte is aangenaam. De ene uitzondering volgt de andere op. Paden zijn op vele plaatsen nog moeilijk te belopen. Plassen zo breed als de weg, zijn ook geen zeldzaamheid. Onderweg in een typisch barretje een kopje koffie, met een koekje van de bakker aan de overkant, maken het weer plezierig. De zon stijgt steeds hoger, maar vanuit het zuiden zien we weer de depressie naderen.Het is nog anderhalve kilometer tot onze albergue, maar de regen heeft ons weer ingehaald. Snel de poncho's uit de rugzakken. Tijdens het aankleden voelen we de wind aanzwellen en de regent weer. Net niet droog aangekomen, maar wel bijna.

• 17 Mei 2016 - 12:51

Manon: