Aljucen => Alcuesar 19,7km - Reisverslag uit Alcuéscar, Spanje van Fred Meijer - WaarBenJij.nu Aljucen => Alcuesar 19,7km - Reisverslag uit Alcuéscar, Spanje van Fred Meijer - WaarBenJij.nu

Aljucen => Alcuesar 19,7km

Blijf op de hoogte en volg Fred

16 Mei 2016 | Spanje, Alcuéscar

Albergue's verschillen van dag en nacht Merida was alleen een dak boven je hoofd en de albergue in Aljucen was helemaal de andere kant,luxe en gastvrijheid. Het ontbijt was overvloedig en heerlijk. We lopen vandaag door een natuur gebied en stijgen weer tot bijna vijfhonderd meter hoogte. Dit is ook merkbaar want de nevel is constant rondom ons. Eenmaal boven de nevelgrens komt de zon door. Een overweldigende rauwe natuur, op alle plekken wilde pluimlavendel zover je kijken kunt.
Torro's in de vrije natuur kijken ons na alsof we aliens zijn. De zon prikt behoorlijk, we moeten smeren tegen de zon. Nieuwe tubes hebben we al die tijd mee gedragen, worden nu gebruikt. Broekspijpen afgeritst, alles wordt hierdoor iets stuk koeler. Een Amerikaan uit Oregon passeert ons en heeft een behoorlijke pas erin. Bijhouden is onmogelijk. Even later komen we hem weer tegen, hij vraagt ons waar we vandaag naar onderweg zijn. Ik zeg naar Santiago. Oregon kijkt omhoog en begint te lachen, dan moet je flink doorlopen. We lachen nog onder het wandelen maar Oregon versnelt ineens en is weg. Twaalf kilo op je rug en bergop is geen competitie om gelijk op te gaan. Fijne camino Oregon. De albergue waar we vandaag aankomen is in een oud klooster. Het is een Don Bosco klooster waar vroeger jonge jongetjes werden opgevoed. Het klooster kent nog een aantal bejaarde monniken. De prijs voor overnachting is een donativo. Hiervoor krijgen we s'avonds een rondleiding in het klooster, een heilige mis en zijn aansluitend uitgenodigd om samen met de monniken te avond eten. Afwassen moeten we zelf doen.