Merida => Aljucen 15km - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Fred Meijer - WaarBenJij.nu Merida => Aljucen 15km - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Fred Meijer - WaarBenJij.nu

Merida => Aljucen 15km

Blijf op de hoogte en volg Fred

15 Mei 2016 | Spanje, Mérida

Zes uur is het, een kwartier eerder dan gepland staan we op. Opfrissen, rugzak snel inpakken en op pad. Even voor zevenen zijn we dan ook weg. We lopen langs het oude aquaduct dat nu dienst doet als broedplaats van ooievaars. Zoveel ooievaars tegelijk, hebben we nog nooit gezien. Het klepperen van hun snavels is hun onderling gesprek in de ochtend. Aan onze linkerkant boven de velden komt langzaam de zon op. we lopen bergop en de mist komt ons weer tegenmoet. Fris wordt het alweer. Na vijf kilometer komen we bij een stuwmeer. Gebouwd twee duizend jaar geleden, maar in een prima staat. Goed onderhouden en een prachtig bouwwerk. Slimme jongens die Romeinen. Het meer wordt tegenwoordig gebruikt voor recreatie. Er zitten die ochtend al vissers aan het water. Pinksterweekend is hier ook losser geworden. Tot aan het dorp waar onze albergeu ligt is het landschap meer dan prachtig. Vandaag worden we regelmatig ingehaald door groepjes fietser op mountainbikes, die in de ongerepte heide achtige omgeving hun sport beoefenen. Enkele zijn maar uitgerust om verder te reizen. De albergeu is tegenover gisteren een verademing. We worden gastvrij ontvangen en de zoon van de hospitelero wijst ons de weg tot aan de supermarkt. Nou ja supermarkt, een voorkamer met aardappels, uien en fruit. Een brood, wat fruit en fles wijn gekocht. S' middags lopen we door het dorp, bij het plaatselijke cafeetje staat een tv aan. We zien hoe Max Verstappen in Barcelona na een spannende race als winnaar over de streep komt. Na de finish gaat de tv direkt uit. Weg huldiging.

• 16 Mei 2016 - 19:14

Jan En Anita:

Goede avond Marion en Kek,

Geweldig dat jullie in een kasteel geslapen hebben, alleen jammer dat wandelvriend Kargo de klink van de ramen steeds vindt waardoor de kou naar binnen kan!
    Fijn dat er ook een winkeltje is waar jullie lekker een borreltje kunnen kopen!!! Vond foto van Marion waar ze fles omarmd heel leuk.
    Hier is t nu ook heel koud, met pinksterren twee dagen gewandeld waren blij dat we jassen met capuchon aan hadden!
    Wandelen jullie lekker verder wij wachten op nieuwe fotos en verslagen!
    We missen jullie, dikke kus Anita en Jan.

• 17 Mei 2016 - 09:43

Rick Vos:

Hoi Marion en Kek,

Ben er nu pas achter dat er ook verslagen van deze reis worden gemaakt :) Van de week maar even bijlezen... Heel veel succes en vooral plezier!

Groetjes Rick

• 17 Mei 2016 - 12:49

Manon:

Hoi Marion en Kek,

Ik ben nu bezig met bijlezen! Foto´s heb ik al bekeken, ziet er erg goed uit allemaal. Geniet ervan.

dikke kus Manon