Castilblanco d l. Arroyo => Almaden d l Pl. 30,4km - Reisverslag uit Almadén de la Plata, Spanje van Fred Meijer - WaarBenJij.nu Castilblanco d l. Arroyo => Almaden d l Pl. 30,4km - Reisverslag uit Almadén de la Plata, Spanje van Fred Meijer - WaarBenJij.nu

Castilblanco d l. Arroyo => Almaden d l Pl. 30,4km

Blijf op de hoogte en volg Fred

07 Mei 2016 | Spanje, Almadén de la Plata

Het is half vier, de wekker gaat af, droom ik. Maak Marion wakker, die verbaasd is dat ik haar wek. We zouden pas twee uur later opstaan, dus nog even blijven liggen. Tien voor zes schrikken we wakker, eigenlijk te laat. Door het gebruik van de oordoppen tegen sneurkrgeluiden, horen we onze eigen wekker niet. Diverse wandelaars op de slaapzaal zijn al bezig hun rugzak te prepareren voor de komende dag. Het gaat vandaag naar Almaden de la Plata. Iets meer dan dertig kilometer . Vijftien kilometer over de weg en de laatste door een natuurpark. Enkele nemen gezamelijk een taxi tot de ingang van het park. De weg laat zich goed lopen, druk is het niet. Wel heuvelachtig met verschillende stevige hoogte stijgingen.
Het is de bedoeling om bij het verlaten van het dorp te ontbijten. Volgens de Zittertze is de laatste bar al om half zes open. Helaas wist de bar daar zelfs niks van. Weer terug naar het centrum en daar een bar gezocht. Twee koffie, anderhalf broodje met olijfolie en suiker verder stappen we op om acht uur weer het dorp uit. De Fransen perigrinos zweerden bij buien vandaag en liepen vanmorgen weg in regenkleding. Als we ze in de ochtend passeren is dit allemaal voor korte mouwen en broeken gewisseld. Als we bij het park aankomen zien Karl-Georg. Zoals hij zelf zegt een Duitser uit Duitsland. Heeft een oorbel in de albergeu gevonden en vraagt aan Marion of zij er een verloren is. Marion is inderdaad een verloren en wij nodigen hem uit bij aankomst een biertje te drinken. De wandeling door het park was adembenemend, een voorrecht om hier te mogen lopen. Broodpauze op een grote steen en alleen het geluid van vogels en de wind. De route was vandaag best pittig, maar de heuvel, net voor het dorp sloeg alles. Bijna niet te nemen zo stijl en bezaaid met losse stenen. In het dorp worden we opgevangen door de uitbater van de albergeu.
Hij begroet ons staande op krukken en beweegt lastig. Als hij alle bedden voor die nacht gevuld heeft met peregrinos, loopt hij kwiek naar huis.
Maar simpel en schoon zijn onze slaapplaats voor vannacht.

• 08 Mei 2016 - 00:52

Madelon :

Hoi pap en mam,

Even bij gelezen over alle avonturen tot nu toe.
    Die stieren zagen er wel indrukwekkend uit! De omgeving is ook bijzonder mooi, lijkt wel een film soms.
    Hier is het stralend weer, zijn jullie dat vergeten in te pakken ;)

Veel succes daar x