Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Fred Meijer - WaarBenJij.nu Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Fred Meijer - WaarBenJij.nu

Madrid

Blijf op de hoogte en volg Fred

22 Mei 2016 | Spanje, Madrid

Uitslapen in Madrid. Het is even na zeven als we wakker worden zonder wekker. Geluiden van buiten worden door de dikke muren geweerd. Schuin aan de overkant van ons hostel ligt een ooglijk gezellig barretje. We nemen daar ons ontbijt. Op de tafels en bankjes liggen tijdschriftjes van een evenement dat dit week-end in Madrid plaats vind. Stoere mannen in strakke kleding sieren de cover. Veel van dit soort mannen en vrouwen komen ook in het barretje ontbijten. Opeens valt ons op, dat sommige het druk hebben met zichzelf of gelijk geaarde. Mannen flirten met elkaar en vrouwen kussen elkaar. Wij zitten alleen maar aan koffie met croissant. Moet kunnen in 2016 zegt men dan. Het wordt in Madrid steeds drukker, door het evenement van ontmoetingen uit de homo scène, zoals in het tijdschrift staat. Wij gaan Madrid verder bezichtigingen. Het koninklijk paleis en andere gewichtige gebouwen staan statig in de zon. Als we terug lopen na ons bezoek aan het paleis, lopen twee vrouwen voor ons. Zeven miljoen mensen in Madrid en juist die kennen we uit Nederland. Tikken ze aan, als ze zich omdraaien staat met name Mariette verbaasd te kijken. Dit had geen van ons gedacht, maar onze caminomentor loopt zomaar in Madrid. Op een terras met een lekker glaasje, even vertellen wij wat we de afgelopen dagen gelopen hebben. Komen terug op de regen en lachen om de toeren die zij heeft uitgehaald, zoals lopen op de autoweg achter draad. Ook zij vliegt morgen terug naar Nederland, maar via Keulen. De tijd verstrijkt, we nemen afscheid en ieder gaat verder. Eten doe je in Madrid goed. Maar lekkere broodjes met heerlijke Gallische ham en een glaasje bier is een aanrader. In de drukke winkel straten van Madrid is een keur van winkels. Alle grote merken zijn hier vertegenwoordigt, alleen op de Teva's krijgen we verbaasde blikken. Alsof we nog nooit van mode gehoord hebben. Maar als je betaald met je creditcard gaat de verbazing weg en komt een glimlach weer op hun gezicht.