Cacerer => Madrid 300km - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Fred Meijer - WaarBenJij.nu Cacerer => Madrid 300km - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Fred Meijer - WaarBenJij.nu

Cacerer => Madrid 300km

Blijf op de hoogte en volg Fred

19 Mei 2016 | Spanje, Madrid

Vandaag gaan we per trein naar Madrid. We nemen de trein van 7.15 uur. Twee sporen, dus ene zal altijd goed zijn. We reizen iets meer dan vier uur tot aan het centrum. Rond half twaalf komen we aan in Madrid. Na de rust van de camino, opeens de drukte van een metropool voor ons. Even oriënteren, en dan richting ons Hostel. De App op de telefoon van Marion geeft aan Calle de Hortaleza no 7. Als we ervoor staan, zien we een pand dat niet als hostel door kan gaan, maar meer als zwervers opvang. We zijn dan wel lang onderweg geweest, maar hier gaan we echt niet slapen. De print uit de rugzak gepakt. Hierop staat Calle de Hortaleza no 74. Daar aangekomen is het een hele gezellig, jeugdig hostel. Met een lounge room op de bovenste verdieping. Deze wordt door alle jeugdige gasten bezocht, dus ook door ons. Madrid is een bruisende stad met veel museums. We willen na het eten naar het Del Capo. Er staat om vijf uur nog een rij van ongeveer vijfhonderd meter, drie rijen dik. Jammer dan, maar die slaan we over. Bij het Del Rei is de toegang geen probleem. Cultuur gesnoven. Picasso bewondert en Dali's proberen te doorgronden. Maar net als Breughel altijd een andere ontdekking. Nabij Plaza Mayor HET broodje calamaris gegeten. Een traditioneel eten in Madrid.