Fuente de Cantos => Zafra 24.9km - Reisverslag uit Zafra, Spanje van Fred Meijer - WaarBenJij.nu Fuente de Cantos => Zafra 24.9km - Reisverslag uit Zafra, Spanje van Fred Meijer - WaarBenJij.nu

Fuente de Cantos => Zafra 24.9km

Blijf op de hoogte en volg Fred

11 Mei 2016 | Spanje, Zafra

Het is even voor half zeven als we wakker worden, lopen de gang op en horen dat het regent. Hop, terug naar bed. Om zeven uur staan we op. Gistermiddag bij aankomst aan de albergue werd ons duidelijk gemaakt dat de weg naar Zafra, door de regen van de laatste dagen, niet meer te begaan is. Beekjes zijn niet meer op een normale manier te doorwaden. Water tot aan de bovenbenen, zelf nog hoger. Hele stukken van de holle wegen zijn ondergelopen met regenwater, er is niet meer door te komen.
De spaanjaarden zijn zelf verbaasd over het weer van de laatste dagen en vertellen dat dit ongekent is. Als alternatief wordt een omleiding van tien kilometer voorgesteld. Dit is in de regen geen goed vooruitzicht. Wij besluiten de afstand van vandaag, net als de andere wandelaars met de bus te reizen. Twee Duitsers besluiten de wandeling toch te maken. Iedereen wenst hen succes en goede zwemvliezen. We lopen naar het station en de twee Nederlanders, Hans en Antonia ontmoeten we daar, drinken samen een kop koffie. De bus komt om even na tien uur bij het station aan en zit zo vol met "wandelaars". De reis gaat snel richting Zafra. We komen aan bij het regionale station. De lucht is niets anders dan de afgelopen dagen. We zien de regen dichterbij komen. Samen met de twee Nederlanders lopen we het stadje in, opzoek naar de twee albergues. De eerste albergue is de municipal. Wij besluiten eerst nog de andere te bekijken. Een Duitse gastvrouw uit Aachen zorgt hier voor de gasten. Sidonia, niet die bekende tante zoals ze zelf zegt, is van origine Oostenrijkse. Een flinke babbelkous met leuke verhalen, over caminogangers. We gaan Zafra bekijken. Zafra in de regen nodigt niet uit om er lang door te wandelen. In de stad is het rustig en in een klein restaurant eten we tapas. De tapas in Spanje is wel anders dan in Nederland. Iets eten of drinken doen we altijd ergens binnen, buiten is het net te fris om te zitten. Als we terug komen, komt om vier uur Kargo binnen en zegt dat het makkelijk te lopen was. Sidonia hoort hem aan en kijkt naar ons. Haar informatie van de locals is echter anders.

• 12 Mei 2016 - 21:29

Jan En Anita:

Goede avond familie,

Met aandacht jullie weer op de voet cq bus gevolgd!!!Jammer van de regen maar aan de foto s te zien doen jullie het kei goed, we zijn wederom trots op jullie wandelprestatie, ook dat jullie met oordopjes kunnen slapen ivm snurkers!! Volgens ons is die Kargo voorzien van een super gps of een grote mond, moeten om hem lachen zie t voor me.
    Lieve Marion en Kek zet om op en wandel ze!!! Dikke kus Anita en Jan