Monisterio => Fuente de Cantos 20,8 km - Reisverslag uit Fuente de Cantos, Spanje van Fred Meijer - WaarBenJij.nu Monisterio => Fuente de Cantos 20,8 km - Reisverslag uit Fuente de Cantos, Spanje van Fred Meijer - WaarBenJij.nu

Monisterio => Fuente de Cantos 20,8 km

Blijf op de hoogte en volg Fred

10 Mei 2016 | Spanje, Fuente de Cantos

We kijken het raam uit en zien dat het niet regent. Als we buiten komen is het een zachte temperatuur van, juist negen graden. Echte Spaanse temperaturen. De vier Franse wandelaars zitten al in de koffiebar evenals de Nederlanders Hans en Antonia. De Fransen laten weten dat zij vandaag de bus nemen naar Zafra. We wensen hen nog een mooie vakantie zonder regen. Helaas, als we dit uitspreken is buiten de regen weer begonnen. In de koffiebar moeten wij ons prepareren voor de wandeling. Vesten uit, onder de poncho's zijn die veel te warm. Een Spanjaard aan de bar volgt onze metamorfose, kijkt naar buiten, slaat met z'n hoofd en drinkt aan zijn koffie. Even na achten staan we buiten in een gordijn van regen. De route begint hierdoor niet geweldig. We lopen het dorp uit en slaan links een veldweg in na honderd meter een bocht naar rechts. Om de hoek direct een doorwaad plaats. Moeten we dan nu al de schoenen uit? Een paar meter verderop gaat een pad naar rechts en de gelen pijlen wijzen die kant op. Gelukkig. Het regent en het waait ontzettend hard en de poncho's slaan alle kanten uit. Door het opwaaien zijn we onder de poncho net zo nat als er boven. Toch houden we hem aan, zonder is helemaal niet meer te doen, als een paar verzopen katten volgen we de pijlen. Na twee uur gelopen te hebben kijken we achterom en zien alleen velden en legen paden. We eten een banaan en een appel om wat energie binnen te krijgen. "Hallo Ihr da". Uit het niets staat Kargo, de Duitser uit Duitsland achter ons. Waar hij vandaan komt is ons een raadsel. Doen even een praatje en hij loopt verder. Na twee kilometer stopt hij aan een T-kruising, kijkt op zijn GPS. Als we aan hem voorbij gaan roept hij "alles gut" Na vijfhonderd meter draait de weg naar links, we kijken in de bocht terug en zien hem niet meer. Check mijn eigen GPS en die geeft aan dat we toch echt op de juiste weg zitten. We dalen verder af tot op een punt waar we weer een brede beek door moeten. Er liggen dikke stenen in het water die niet goed vast liggen. Met onze wandelstok als extra steun komen we vrij goed over. Door lege geploegde velden lopen we verder en de regen geselt. In de verte ligt ons doel voor vandaag, Fuente de Cantos. Varkensboederijen, waar de varkens buiten lopen, schapen in de wei en een vast gebonden muilezel is alle wat we zien als we Fuente binnen lopen. Aan de rand van het dorp stapt een man uit een auto, geeft ons een flyer van een albergue, maar stapt ook weer snel in vanwege de regen. De albergue die wij de dag ervoor gereserveerd hadden vinden we snel. Als onze hospilitero ons de slaapkamer laat zien, horen we weer "hallo Ihr da". Kargo is reeds gedoucht en omgekleed.

• 11 Mei 2016 - 09:09

Jan E. Te D.:

Hallo Marion & Fred,
    leuk te lezen dat jullie Nederland nog niet vergeten zijn (getuige het gebruik van poncho's & parapluien),
    maar dat mag de wandelpret toch niet bederven hè.
    Ook leuk om te lezen dat jullie al aardig wat vrienden hebben gemaakt, (Hans & Antonia, Babe en niet te vergeten Kargo de Duitser uit Duitsland).
    Ik neem aan dat het Spaans eten en drinken ook naar jullie zin is.
    Eindigen doe ik met de woorden wandel ze verder en laat jullie niet ophouden door het slechte weer,
    (een troost :wij krijgen dit weekend ook "Spaans" weer).

Groeten

Jan E. te D.

• 11 Mei 2016 - 09:17

Roel H Te D:

Hallo ihr da,
    Joamer van ut slechte wear. Dit verwach se neet in Spanje. Hópelik ként geer waal
    genete van de sjoan omgeaving. Det se zoa vrundj mos weare mit Prusje môt ger mer op de koup
    toe numme. Viele grusse vanoet ein tropisch pretpark in Born