Van Sevilla naar Santiago - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Fred Meijer - WaarBenJij.nu Van Sevilla naar Santiago - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Fred Meijer - WaarBenJij.nu

Van Sevilla naar Santiago

Blijf op de hoogte en volg Fred

03 Mei 2016 | Spanje, Sevilla

We hoeven pas om 3 uur te vliegen dus we doen het rustig aan. Gisteren met de familie van een week-end uit Wenen gekomen. Maar vandaag gaan we met z'n tweetjes weer wandelen. Dit maal lopen we de Via de La Plata, vanuit Sevilla naar Santiago de Compostela, deze staat voor duizend kilometer waarvan wij waarschijnlijk plus minus vier a vijfhonderd zullen lopen.
We vertrekken even na tien uur en gaan eerst nog even tanken. Het zonnetje schijn maar is niet warm. Op het reservering bewijs staat dat we op tijd in Brussel moeten zijn en daar zorgen we ook voor. In Zaventem wacht ons na de recentelijke aanslag politie, militairen en een hoop personeel die voor meer wanorde zorgen dan nodig. Na twintig checks worden we net voor de incheck balie gevraagd wat onze bestemming is. Sevilla, Spanje. Hier vertrek vandaag geen vlucht naar Sevilla. Het blijkt luchthaven Brussels CRL te zijn 80 km zuidelijk.
De hele controle routing de tegenover gestelde richting passeren, dit geeft nog meer vreemde gezichten bij de controles. Snel naar de taxiplaats. Er mag maar een taxi per keer voorrijden. We lopen de straat over en sluiten niet aan in de rij, krijgen daardoor de eerst volgende taxi die ons richting Charleroi rijdt. Na een vlotte rit komen we aan in Charleroi. Er staat een file vanaf de autoweg tot aan de luchthaven. Veroorzaakt door politie en militairen. De taxichauffeur adviseert ons om uit te stappen en wijst naar rechts en zegt nog maar vijfhonderd meter lopen.Aangekomen blijkt dit toch niet goed, nagevraagd nog zeker dertig minuten hard lopen. We houden een auto aan en de chauffeur ziet waarschijnlijk de paniek in de ogen. We vragen een lift en hij stemt toe. Gepakt en gezakt stappen we in en nemen plaats op de achterbank. Hij brengt ons terug, weer tot aan de file. Nu zo snel mogelijk te voet verder naar de luchthaven.
Voor de incheck hal staat een rij mensen. Hier ook weer allerhande controles vooraf. Het is inmiddels twee uur geworden en staan aan de incheck balie. Blijkt reservering bewijs is niet voldoende , we moeten de uitgeprinte boarding passen hebben die wij gisteren van Ryan air in de mail gekregen hebben. Anders even naar de balie van Ryan air daar worden ze alsnog geprint. Voor de boarding passen mogen we nog even negentig euri neerleggen omdat wij binnen de twee uur voor vertrek dit nog willen laten printen. Het duurste A viertje ooit.
Het is bijna half drie en moeten over een half uur vliegen, nog door de incheck balie en door de controle. Bij de controle moeten mijn schoenen uit want het alarm gaat af. De schoenen weer in een bakje door de scanner. Er is niets mee aan de hand. Ik kom alleen niet meer aan mijn schoenen, er staat een familie die mijn schoenen blokkeert, hun kinderwagen zit vast op de rollerbank. We zien de mensen al inchecken en ik sta op mijn sokken. WIJ WILLEN WEG. Eindelijk, met de veters nog los, eerst nog door de taxfree shop dan richting gate, het vliegtuig in. We zitten goed en wel, de deur gaat dicht, Sevilla here we come.

• 04 Mei 2016 - 08:56

J.E. Te D.:

Zijn jullie al gestart?
    Zo nee wanneer?
    Zo ja SUCCES!

• 04 Mei 2016 - 08:57

RH Te D:

Of zitten jullie al in de trein?

• 05 Mei 2016 - 14:04

Annemarie:

Mijn hemel wat een start, hopelijk verloopt de rest van de reis voorspoedig. Geniet ervan en veel mooie ontmoetingen gewenst